Sidebar Ads

Fashion

HIP HOP-Razvoj jedne ulične kulture

Hip Hop Razvoj


Hip hop nije samo glazba, to je cijela kultura koja, u originalnom obliku nastalom 1970-ih, uključuje MC-ing, DJ-ing, graffiti art i breakdance. Danas hip-hop uključuje nakit, parfeme, odjeću i obuću, radio i TV, magazine, portale, knjige...Vrlo je malo gospodarskih sektora u koje se hip-hop nije umiješao. Dok je srž hip-hopa u kompleksnom spoju rima, ritma, plesa i crtanja, on je mijenjao razine po klasičnim principima slobodnog tržišta, piše Brandon Loran Maxwell iz Zaklade za ekonomsku edukaciju.

24 milijuna ljudi diljem svijeta svakodnevno sluša hip-hop glazbu. Pola milijuna ljudi svakog mjeseca ide na hip-hop koncerte, a 28 milijuna ljudi redovito kupuje hip-hop proizvode. Samo glazbena hip-hop industrija vrijedna je 10 milijardi dolara, a ta vrijednost konstantno raste.

Hip hop nije postao komercijalan preko noći. Slobodno tržište je poslužilo kao katalizator sa svojim prirodnim procesima - konkurentnost, natjecanje, poboljšavanje kvalitete i rast oblikovali su žanr i kulturu tijekom vremena. Nadopunili su proces snimanja, mixinga i masteringa i potpomogli hip hop u otkrivanju novih slušatelja. Kao što to i inače biva na tržištu, svi su procesi pomogli slušateljima da otkriju hip hop.

Početak od nule

Slobodnotržišni pothvat hip hopa započeo je prije 40 godina u najsjevernijem dijelu grada New Yorka sa šačicom uglavnom djece iz obitelji s niskim prihodima. Oni su improvizirali tekstove preko funk i soul glazbe koju su mixali DJ-i na kvartovskim tulumima i u lokalnim klubovima. Jednostavno kao što se može činiti, ništa od toga ne bi bilo moguće bez raznih alata koji su stvoreni i dostupni putem komercijalnih sredstava.

Dok su umjetnici govornih riječi sazreli, New York je svjedočio dolasku "emceeja" na nadmetanje preko personaliziranih beatova. Uz ovaj razvoj emceeja potrebni su bili dodatni alati, kao što su sampler, sintisajzer i ritam mašine u pratnji kasetofona ili gramofona. "Rap", kao glazbeni stil, je rođen.

Emceeji su se počeli natjecati međusobno. Oni se bore ("battle") ne samo za poštovanje, već i za slušatelje iz susjedstva i grada. Ovo rano natjecanje podiglo je određene izvođače i poboljšalo ukupni proizvod, na kraju dopuštajući pobjednicima da postanu poznati. Tijekom ovog procesa, dok su se međusobno natjecali, emceeji i DJ-i morali su zadovoljiti svoje klijente. Publika bi se mogla odbiti pojaviti pa su morali činiti sve da ih privuku. Morali su uistinu zadovoljiti njihova očekivanja jer se nezadovoljna publika znala popeti na binu, oduzeti mikrofon lošem emceeju i istjerati ga van.

I razmislite o podlozi hip-hopa: beatu. Preslušavajući stare ploče - neke zaboravljene, druge jako voljene - umjetnici su pronašli ritmove ili djeliće, izvukli ih i pretvorili ih u osnovu za potpuno novu industriju. Drugim riječima: oni su benzin iz rafinerije nafte s oznakom "otpad" pretvorili u sasvim novo gorivo. To je omogućilo da jedna osoba spoji glazbu koja bi zahtijevala skup glazbenika ili čitav bend samo nekoliko godina ranije. To vjerojatno ne bi bilo moguće zamisliti bez dostupnosti novih instrumenata poput samplera i ritam mašina.

Ali to su bili još daleko od jedinih alata za probijanje hip hopa i entuzijasta. Štoviše, hip hopperi i dalje trebaju imati milijune više alata, arbitraža i poduzetnika koji će ih nositi na putu od blokovske zabave do medijske dominacije. Proces je uključivao suradnju milijuna ljudi širom svijeta, od kojih je vrlo malo njih uopće bilo svjesno da su oni zapravo bili uključeni u taj proces - a nitko od njih nije mogao sam stvoriti takvu silu.

Razmislite o milijunima televizijskih prijemnika i stotinama radio postaja koje je trebalo za izlazak hip-hopa izvan granica Bronxa. Razmislite o stotinama radio valova koji su trebali za prijenos hip-hopa do milijunske publike. Razmislite o broju zaposlenika televizije i radija koji u tome vide nešto privlačno njihovoj publici, a koji su potrebni da bi se osigurao ispravan i kvalitetan prijenos. Sve to ne govori ništa o razini produktivnosti koja je neophodna kako bi milijuni ljudi slobodno vrijeme i raspoloživi dohodak koristili na hip hop.
HIP HOP-Razvoj jedne ulične kulture HIP HOP-Razvoj jedne ulične kulture Reviewed by www.izdijaspore.xyz on srpnja 26, 2018 Rating: 5

Nema komentara:

Stay Connected

ads
Pokreće Blogger.